Petice proti optimalizaci železniční dopravy

 

od 1.6.2011

 

Petici najdete na adrese:

 

http://www.zmenpolitiku.cz/petice/112/proti-optimalizaci-zeleznicni-dopravy/

 

Podpis je nutno ještě ověřit přes vaši emailovou schránku, aby platil.

 

Pokud byste věci chtěli pomoct víc, rozešlete tuto informaci vašim známým.

 

Petice je spoluorganizována občanským sdružením Klub přátel lokálek, viz adresa:

 

http://www.klub-pratel-lokalek.cz/

 

Co je myšleno "optimalizací železniční dopravy", najdete v tomto odkazu - PPT prezentaci (velikost 2 MB):

 

http://prch.wz.cz/index_soubory/hejt_pk_soubory/oredo.ppt

 

Prezentaci vytvořila firma Oredo, s. r. o., která pro Pardubický kraj v rámci zmiňované optimalizace připravuje rušení osobní dopravy na velké části lokálních železničních tratí v kraji, vlaky mají být do JISTÉ MÍRY nahrazeny autobusy (s dalšími omezeními o víkendech a přes letní prázdniny). Bude tak přeťata řada ucelených tratí, doprava zůstane jen na zbylých úsecích, přibudou přestupy, venkovské regiony budou odříznuty ještě více od světa. Bude zrušena řada menších zastávek a to i na hlavních tratích, které vlak projede a obslouženy budou do jisté míry autobusovou dopravou. Kraj argumentuje nesmyslným údajem 92 Kč/km, které má provoz motoráčků z lokálek údajně stát, dále argumentuje, že zmiňovanou "busizací" ušetří. Proč je obojí nesmysl a další reakce na argumenty (nejen) Pardubického kraje se dočtete v tomto odkazu:

 

http://prch.wz.cz/index_soubory/hejt_pk.htm

 

Pardubický kraj tvrdí, že je záležitost diskutována s obcemi, skutečnost je však poněkud jiná - informování je pasivní a zmatečné. Jak to vypadá z pohledu občana jednoho malého optimalizací napůl postiženého města se dočtete v tomto odkazu:

 

http://prch.wz.cz/index_soubory/mtrebova.htm

 

Zprávičky Pardubického kraje naplněné doslova telecím optimismem, které sám kraj po cca měsíci maže, najdete zde:

 

http://prch.wz.cz/index_soubory/zpravypk.htm

 

Pro zájemce o další informace jsem se v tomto odkazu snažil více popsat problematiku vozidel pro lokálky vhodných a vyvracet obecně rozšířené omyly, které jsou dnes bohužel až příliš v módě:

 

http://prch.wz.cz/index_soubory/stvanice.htm

 

Problém není aktuální jen v Pardubickém kraji, železniční doprava podobným způsobem odumírá po celé ČR, i když některé kraje (např. Olomoucký) jsou k železnici vstřícnější.

 

Rušení dopravy se neomezuje jen na lokálky, podobný pogrom plánuje naše vláda i na rychlíky na hlavních tratích - viz zde:

 

http://prch.wz.cz/index_soubory/mdcr.htm

 

Rušením dopravy to celé neskončí, po době několika měsíců až let bude následovat snaha o likvidaci tratí samotných, o jednom takovém (zatím zastaveném) pokusu naší vlády se dočtete zde:

 

http://blisty.cz/art/55098.html

 

http://www.piratskenoviny.cz/?c_id=32631

 

Pro rušení tratí se argumentuje jejich nepotřebností, která je však v dnešním antiželezničním politickém prostředí sporná, a dále úsporami za údržbu nepoužívaných tratí. Jak se správce kolejí SŽDC stará o tratě a proč se rušením neušetří, se dočtete zde:

 

http://www.piratskenoviny.cz/?c_id=32861